2023.07.17.
Az árfigyelő rendszernek alig két hét alatt 510 ezer látogatója volt, és összesen több mint 35 millió letöltés történt az oldalon.
A július 1-jén indult árfigyelő rendszerbe kötelezően a legnagyobb, éves szinten legalább 100 milliárd forint nettó árbevétellel rendelkező kiskereskedők – az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a Spar és a Tesco – szolgáltatnak adatot minden nap.Az árfigyelő így mintegy 1200 üzletben a 62 termékcsoportba tartozó több mint 1000 különböző termékre vonatkozóan tartalmaz áradatokat.
A rendszerhez önkéntes alapon is lehet csatlakozni, ezt a szándékot a Gazdasági Versenyhivatal felé szükséges jelezni. (A magyar kiskereskedelmi láncok közül még egy sem élt ezzel a lehetőséggel.)
A július 1. és július 12. közötti időszakban az online árfigyelő rendszerben megjelenő 62 termékkategóriából 55-ben csökkentek a termékek átlagárai. A 62 termékcsoport termékei esetén az átlagárak átlagosan 5,4 százalékkal csökkentek. Jelentős, több mint 20 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható például a fokhagyma, az alma és az újburgonya esetén, emellett közel 10 százalékkal csökkent az ára a pulykamellnek, a tojásnak, az egyes kenyérféléknek, valamint a túrónak is.
Az árfigyelő rendszernek alig két hét alatt 510 ezer látogatója volt, és összesen több mint 35 millió letöltés történt az oldalon. A szabadszavas keresések száma megközelíti a 186 ezret, amelyek során a látogatók leggyakrabban a tej, a csirkemell, a sajt és a vaj szavakra kerestek. (MTI)