VOSZ Borsod - KAVOSZ hitelek

E-kereskedelem: egyre népszerűbbek a digitális bevásárlókörutak

2022.09.20.

E-kereskedelem: egyre népszerűbbek a digitális bevásárlókörutak

Dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt.

Mára természetessé vált, hogy a vásárlók egy bankkártyával szinte bármilyen ügyet el tudnak intézni online. Hasonlóan ahogy egy bevásárlóközpontban meg tudjuk ejteni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását, úgy ma már ugyanezeket akár az ágyból el tudjuk intézni pár perc alatt. Az online vásárlás kezd egy „digitális bevásárlókörúthoz” hasonlítani, ahol egyszerre kipipálhatjuk számos teendőnket.

Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere közölte: a kutatás szerint töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége, 10-ből 7 magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál.

Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is lehet a netről rendelni, amikor a kártya nincs ott, vagy nehézkes lenne azt elővenni – jó példa erre a tömegközlekedés, hiszen minden 5. magyar rendelt már utazás közben.

A hazai e-kereskedelmi forgalom 95 százalékát a 20 legnagyobb forgalmat generáló cég adja a kutatás szerint. Magyarországon nagyságrendileg 24 ezer webshop működik, ami 60 ezer embernek ad munkát.

A kutatást a Frontira megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte.

 (A kutatást IDE KATTINTVA olvashatja el.)

vissza