voszborsod

Kötelező lesz a Cégkapu használata 2019.01.01-től

2018.11.19.

2019. január 1-től kizárólag cégkapun keresztül intézhetik adóügyeiket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), így többek között a bevallások vagy más hivatalos dokumentumok benyújtása is ezen a csatornán keresztül történhet. A NAV szintén elektronikus formában kommunikál, vagyis a jogszabályi kötelezettségek teljesítése érdekében kulcsfontosságú a cégkapu megnyitása és rendeltetésszerű használata.

 


 Tájékoztató



Tudnivalók a gazdálkodó szervezetek adóügyeinek elektronikus intézéséről

 A gazdálkodó szervezetek 2018. évtől valamennyi adóügy vonatkozásában elektronikus kapcsolattartásra és ügyintézésre kötelezettek. A kommunikáció a gyakorlatban túlnyomó részt a cég képviselőinek KÜNY tárhelyén keresztül valósul meg, amely cégek esetében az idei év végéig használható a hivatalos ügyek elektronikus intézésére. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések változása nyomán a gazdasági társaságok 2019. január 1-től kizárólag cégkapun keresztül intézhetik adóügyeiket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), így többek között a bevallások vagy más hivatalos dokumentumok benyújtása is ezen a csatornán keresztül történhet. A NAV szintén elektronikus formában kommunikál, vagyis a jogszabályi kötelezettségek teljesítése érdekében kulcsfontosságú a cégkapu megnyitása és rendeltetésszerű használata.

A cégkapu felépítése megegyezik a korábban már megszokott ügyfélkapu felépítésével, így a dokumentumok feltöltése, letöltése és tartós tárba helyezése azonos logikával működik. A cégkapun kezelhetők a hozzáférési jogosultságok és elvégezhetők az egyes, cégkapu használatához kapcsolódó beállítások.

Az adózók – az egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével – legfontosabb kötelezettsége tehát a cégkapu használatához szükséges regisztráció elvégzése, amelyet a szervezet képviseletére jogosult természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációval kapcsolatos tájékoztató a https://cegkapu.gov.hu oldalon érhető el.

A NAV az érintett gazdálkodó szervezeteket azzal is segítette, hogy képviselőiket a saját, személyes tárhelyükre kihelyezett levélben tájékoztatta a legfontosabb tudnivalókról. Tájékoztatást az a képviselő kap, akinek az érintett gazdálkodó szervezetnél a NAV által nyilvántartott képviseleti joga van.

A NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) ingyenesen letölthető Általános Nyomtatványkitöltő programmal (ÁNYK) a cégkapun keresztül a NAV által rendszeresített űrlapok, bevallások továbbra is benyújthatók.

A cégkapu használatával és a jogosultságok beállításával kapcsolatos kérdések esetén keressék a Kormányzati Ügyfélvonalat e-mailben (ekozig@1818.hu), vagy telefonon a 1818-as, külföldről: +36 1-550-1858 számon a 1.2-es menüpontot, ÁNYK használatával kapcsolatos kérdések esetén pedig az 1.4-es menüpontot választva.

  

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adó- és Vámigazgatósága

 

vissza